Ångra dig aldrig

Några perioder av mitt liv borde jag ha legat lite mer. Andra lite mer. Ibland borde jag ha ätit lite mer, andra lite mindre. Ibland borde jag träna mer, ibland mindre.

 

Att säga att ”lagom” är den tråkiga mellanvägen är ett hån mot mitt inre. Allt jag eftersträvar är ”lagom”. Att hitta balans. Att hitta något som är hållbart för resten av livet.

 

Just nu har jag bara ett par saker som är rätt i mitt liv; min man, mitt barn, mina vänner. En känsla av att allt utom vardagen är oviktig. Att jag lever här och nu. Att jag är tacksam för att jag är en notorisk sanningssägare som inte alltid förstår alla sociala koder och som tycker att det är alldeles jättejobbigt att lära känna nya människor.

 

Vetskapen av att jag är ganska knäpp. Har många tvångstankar, hangups och tokiga vanor. Att jag är jobbig att leva med. Men ganska bra ändå.

 

 

En enda liten sak kan jag ibland tänka. Jag önskar att jag bott ett år i en gammal sunkig lägenhet i Gårda. Innan jag flyttade till stugan. Det är det enda jag hade velat göra som tillägg till mitt liv. Allt annat vill jag behålla som det är. Det är ändå ett fint och lärorikt liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0