Jag har så mycket dans i benen

Om ett varmt och svettig litet barn skriker sig fördärvad för att slippa undan bvc-sköterskans måttstock och trots trugande kommer vi inte längre - då får man öva.
 
Öva på tålamod. Öva på att förstå. Öva på att mäta på annat håll.
 
Vi lånar mormors kontor efter lång spårvagnsfärd och mäter om och om igen. Veckan därefter dansar vi in på bvc och mätningen tar inte ens fem sekunder att klara av.
 
Övning ger färdighet.
För både mor och barn.
 
Och vid väntan på vagnen hem hoppas det omkring.
 
- Har du loppor i fötterna?
- Nej mamma, men jag har så mycket dans i benen.
 
Jadu, jag kan nog flytta mig tio meter från spåret för att dansa tokdansen med en för tillfället väldigt nöjd liten kravallunge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0