Surskalle till en surpitt

K föreslog att jag skulle passa på att utnyttja mina gröna fingrar och passa på att odla lite ännu inte narkotikaklassat knark i trädgården.

Motivering?

”Tänk så många pioner du skulle ha råd med sedan.”

 

Jag odla knark?

Jag som inte tycker att nikotin borde vara lagligt, och knappt alkohol heller.

Det vore något det.

 


 

Lilla barnet nattar K och jag är hungrig.

Vill gräva och flytta plantor.

Kanske att jag gör det senare.

Eller sova.

Egentligen är det skönt att gräva i regn, men det blir så förbaskat tungt.

Och rosenstubbarna har sådana mördartaggar att man kan ju inte välta upp dem genom att dra heller.

 

Har redan grävt lite idag.

Mycket vill ha mer.

 

Försöker lägga klematisplanerna på hyllan.

Koncentrera mig på pionerna.

Om vi ska klä om fasaden nästa år så blir det bättre att skjuta lite på det.

Men har man väl fått upp farten vill man gärna fortsätta.

Det tar ju tid för en växt att bli stor också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0