Drömmen om ett renoveringsobjekt

När du inte behöver beakta läge och pendlingsmöjligheter ökar chanserna till att hitta ett eget kråkslott.

Och ett kråkslott är vad jag drömmer om.

Med lusthus vid vattnet.

En sjöbod behandlad med järnvitriol.

Oändliga häckar med kaprifol.

 

Kaprifolen kommer dock få finnas med tidigare i livet också.

 

Vid en soffa, en grind, en trädgårdsportal.

 

Jag sover gott på nätterna numera.

Drömmer och sover.

Ceasar springer förbi ibland och gastar åt mig att våga drömma stort.

 

Det gör jag.

Jag drömmer flera hundra kvadratmeter.

Jag drömmer kollektiv och hyrlägenheter.

Jag drömmer murad grill i vildvuxen trädgård och bibliotek med stora skrivbord.

Jag drömmer elbil och stora julmiddagar.

Jag drömmer barnbarn och polkagrisar.

Jag drömmer barn som får vara barn och inte pojke eller flicka.

 

Jag drömmer liv som spirar, gror och breder ut sig.

Jag drömmer kärlek som är fri att vakna när den väcks.

 

Jag drömmer dig och mig i hundra år.

 

Jag drömmer allt.

Och lite till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0