Den mest onödiga kroppsfunktionen

Om jag fick önska bort en valfri kroppsfunktion skulle det utan tvekan bli behovet av att kissa.

Det är det som oftast irriterar mig; man måste gå med jämna, ojämna mellanrum flera gånger om dagen.

Snacka om tidstjuv.

 

När bebisen har somnat och man tror att man ska få sitta i lugn och ro, njuta av sitt kaffe och läsa tidningen – ja, då hojtar plötsligt blåsan och vill ha uppmärksamhet.

Så försöker man smyga iväg tyst tyst men väcker ändå barnet när man öppnar dörren så att hen får följa med och så får man varken läsa tidningen eller kissa i lugn och ro.

Kaffet kan man bara glömma.

Kanske, med lite tur, att man lyckas svepa det kallt några timmar senare.

Allt bara på grund utav att man behövde gå och kissa.

Marodör.

 


 

Katten ligger i en uppslaget kokbok och sover.

Misstänker en protestauktion.

Tycker du att vi inte bjuder dig på tillräckligt god mat lilla kisse?

Torrfoder och bebistappade småsnittar under bordet.

Massa gos och lek i trädgården.

 

När jag skulle gå ut förut så var det fint väder.

Tog på mig regnställ och stövlar.

Hinner fram till spaden och sedan öser plötsligt regnet ner.

Taskigt.

 

Ser ju ut som jag har en pissig (hö-hö), tråkig dag idag.

Så är inte fallet.

Mitt hår är fluffigt nytvättat efter en dusch med bebis, jag har scones i magen och koffein i öronen.

Jag vaknade utsövd i morse och fick flera godmorgonkramar.

Dessutom kommer det säkert sluta regna snart så jag kan gå ut ändå.

 

Nu: vattna pelargoner med kaffesump.

Inte glamoröst, men väldigt mycket må bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0