Hypokondriker

Ibland känns det som fyrverkerier att nudda hud.

Att ligga bredvid och lyssna på andetag.

Lyssna andetag och explodera hud.

Explodera andetag och lyssna hud.

 

Jag vill boka läkartid och läkartid.

Åt dig och mig.

Kolla allt som går att kolla.

Se till att inga cancrar eller inälvsmaskar förstör oss.

Vi är för viktiga för sånt.

Vi har ett helt liv vi måste leva.

Måste.

Annars vet jag inte vad jag gör.

 

Vi ska dela trädstamskista, men inte ännu.

Vi måste bli gamla.

Bygga specialhus, öppna café, bo i kollektiv, träffa barnbarn, resa Sverige runt på cykel och tält.

Jobba så mycket i trädgården att vi blir solbrända, mjölksyrade och lyckliga.

Ha fågelholkar överallt och storvuxna pionrabatter.

 

Det kommer vara 75 fullspäckade år.

Vi får bara inte glömma njuta, mellan alla föräldrapenningskrångel och kattspyor.

Känna fyrverkerierna ordentligt.

Explodera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0