PK

Vi får så mycket reklam från Semper, Nestlé och allehanda barnmatsföretag nu så att det inte är klokt.

Jag kastar eran äckliga välling på er!

Barn kan växa och utväxlas även utan halvfabrikat med socker i förklädda titlar och dåliga fetter i fina namn.

 

Jag gjorde egen morotspuré för någon dag sedan.

Det tog emot först.

Göra egen barnmat? Är inte det sådant som alla pretto-morsor gör?

Och det är väl jobbigt?

 

Sedan tog jag mig i kragen, kokade morötter, slängde dem i mixern tillsammans med rapsolja och persilja. Och så var det klart.

Effektiv arbetstid: max fem minuter.

Nästan snabbare än vad jag skulle valt burk i butiken på.

Plus att det blev jäkligt gott.

Jag provsmakade.

Och det gör jag gärna igen.

Har full förståelse för varför LTBB slukar den med hull och hår.

Imorgon: palsternackapotatis med muskot.

Vi uppfostrar en gourmébebis.

 

Fast det är lite underligt; det är inte lika kul med släta puréer som med riktigt mjuka saker i bitar som man kan tugga själv. Så nästa gång kanske jag bara ökar koktiden och sedan kör den väldigt, väldigt lite i mixern. Eller bara mosar lite med gaffeln som med potatis.

 

Jag vill att du ska vilja det som jag vill.

Utan att jag säger till.

Utan spill.

Ge mig kill!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0