Förbannad

Hur svårt kan det vara?

 

-Hej jag skulle vilja ha den här tårtan, så här många bitar, på så här många våningar tillsammans med den där tårtställningen.

-Vad roligt, det går så bra så.

 

Tydligen inte så lätt alltså.

 

-Hej, jag skulle vilja ha den här tårtan, så här många bitar, på så många våningar tillsammans med den där tårtställningen.

-Ja, fast du kan inte ha det antalet bitar på det antalet våningar.

-Nehej? Hur många bitar behövs det då?

-Ja, tio till. Då går det.

-Okej, då tar vi tio till.

-Vad roligt. Fast du, du kan inte få den tårtställningen.

-Va, varför inte?

-Nej, då måste du ta fler bitar.

-Varför då? Det är ju rätt antal våningar.

-Fast det går inte, det kommer se fult ut.

-Säger vem? Det är okej om det blir lite över i kanterna.

-Nej, det kan jag inte sälja till dig. Då får du ta tio bitar till.

-Fast vi köper ju redan tio bitar mer än vad vi behöver?

-Jo, men annars får du välja en annan tårtställning.

-Vi vill inte ha någon annan tårtställning. De andra tårtställningarna är ju fula.

-Men det måste ni ta.

-Nej, det vill vi inte. Vi vill avboka vår tårta.

-Va? Vill ni avboka hela tårtan?

-Ja, vi kan ju inte få den som vi vill.

-Jaha, men det kan ju inte jag göra någonting åt.

-Jo, du kan ge oss tårtan som vi vill ha, på tårtställningen vi vill ha.

-Nej, det går inte.

-Nej det är ju det jag menar. Vi vill inte ha er tårta längre.

 

Så nu har vi avbokat tårtan jag älskar och verkligen, verkligen vill ha. Fail.

Jag älskade utsidan och K älskade insidan.

Jag gillade insidan och K gillade utsidan.

Det var en perfect match.

För köpa tjugo bitar mer än vad vi behöver det gör vi bara inte. Det är en principsak.

 

Just nu hatar jag att vara principfast.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0