Aluminiumstickor i hjärtat

På väg till bvc idag passerade vi några lådor med byggnadsställning.

Jag blev galet sugen på att slänga ihop ett FOH.

Men med en bebis i ergonomisk bärsele på magen hade det nog inte varit så lätt.

Annars fanns alla delarna.

Inte konsert-svart-snyggt.

Men ändå.

Nöden har ingen lag.

 

Hemma har vi trampat runt i cirklar och varit sötsugna.

Till slut gjorde vi vad som helst för att få en ursäkt att baka något gott.

Då kom jag på att det faktiskt fanns en riktig anledning: idag är det, såvitt vi minns, fyra år sedan vi för första gången bakade tillsammans. Då en klassisk kladdkaka hos K’s föräldrar. Nu en whiskykryddad kärleksmums med kokosflingor både högt och lågt i vårat egna kök.

Jag kan erkänna att det var nära att vi skippade middagen till förmån för kaka.

Istället tog vi oss i kragen, gjorde fisk i ugn och nu doftar det ljuvligt i hela huset.

 

För övrigt har jag hittat en rolig slöj-makare på ett amerikanskt bröllopsforum.

Tvära kast.

Ingen rast.

I vår lilla utkiksmast.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0