Nyår

Istället för att skriva en krönika över året som varit kommer här en sammanfattning av mitt liv i siffror för kommande år.

 

År 2012 är det…

…ett år sedan vi gifte oss.

…två år sedan vi blev föräldrar.

…tre år sedan vi gav upp, förlovade oss, skaffade katt nr 2 gemensamt och jag började läsa på Chalmers.

…fyra år sedan vi gjorde slut och jag skaffade katt nr 1.

…fem år sedan jag flyttade till stugan.

…sex år sedan jag blev kär, så där ordentligt kär att det inte gick bort oavsett hur mycket man ansträngde sig. Hur mycket än K hade flickvän och jag bara ville tänka på skolan så satt vi likväl där och pratade med varandra varje dag.

…sju år sedan jag ensam reste till USA för att arbeta som au-pair.

…åtta år sedan jag flyttade hemifrån.

 

Och någonstans där startar nuvarande tideräkningen. Där eller strax innan, under det första ”riktiga” kärleksförhållandet. Men det är fel att säga så; kärleken på dagis var också riktig. Kärleken på lågstadiet kostade också tårar och på mellanstadiet fantiserade jag och dåvarande om att vi skulle gifta oss i framtiden. Går man i fyran och har varit ihop i över ett år så känner man sig rätt stadgad. Undras hur en förlovning hade gått till då? Får jag chans på att gifta mig med dig?

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0