Slit och släng

Jag blir aldrig någon fashionista.

Jag bryr mig för lite om vad som är modernt och inne.

So what att platta ballerinaskor är hetare än någonsin?

Jag har redan förstört både knän och hälar för mycket för att inte köpa riktiga joggingskor.

 

Och iPhone.

Oj vad jag skrattade.

Behåll ni era pekmobiler för er själva.

Jag kommer aldrig någonsin skaffa en iPhone.

Och det gör jag kanske aldrig.

Men jag är fantastiskt sugen på en androidtelefon från HTC.

 

Doh!

 

Får jag lov att skylla på att jag spenderar halva dygnet med att amma?

Att det är svårt att surfa på datorn och skriva saker med bara en hand?

Och att det är jobbigt med en vardag då den nuvarande mobilen inte kan ta emot sms?

 

Spelar det någon roll hur jag motiverar det?

Nej.

Konsumtion som konsumtion.

 

Lika mycket minus på kontot.

Lika mycket plus på sopberget.

Oavsett hur jag försöker rättfärdiga just min vardagslyx.

 

Fast vi använder ju faktiskt tygblöjor.

I alla fall hemma.

Får jag lov då?

 

Jag kan nog vänta ut dig Samvetet, vänta du bara…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0