Resistent konsument med assistent

Har köpt rejälare tygblöjor med extra inlägg till våran lille kissnisse, nu SKA det hålla tätt på natten.

 

Igår blev jag förbaskad och tröttnade ordentligt på dessa engångsblöjor.

Jag fick stå i kö länge och väl med kinkig bebis för att betala drygt 230 spänn för två (!) blöjpaket.

Det är drygt två kronor per blöja!

(Visst finns det billigare, men då är det inte miljömärkta, ekologiska och biologiskt nedbrytbara blöjor.)

 

Sedan tidigare använder vi bara engångsblöjor på natten och när vi är borta.

Vi kommer fortfarande att använda engångsblöjor när vi är på resande fot längre än bara över dagen men jag vill inte, vill inte, vill INTE köpa flera paket blöjor varje månad. Det är inte roligt.

 

Tygblöjorna vi köper nu är dessutom en investering till framtida barn.

Vi kan använda samma där och när vi är färdiga med våra kan vi skänka de vidare.

Vikblöjorna vi använder nu är förresten från början min kusins, sedan vandrade de vidare till mig och mina syskon för att vidare användas av mina barn.

Tala om återvinning!

 

Vi köpte också dopklänning, hätta och tossor i vackert oblekt lin.

Om någon månad eller två blir det nog dop.

Jag måste bara påminna mig själv om hur man broderar så jag kan få dit LTBB's namn på fållen först.

 

Hmm... det blir väldigt mycket blöj- och bajsprat när man har barn...

Uppenbarligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0