Jag är en sån som bara vill ligga med dig

Mina ord har kommit tillbaka.

Först som långsamma daggdroppar i ett spindelnät, glittrande.

Sedan som ett varmt hällregn en sommardag.

 

På kvällen ligger jag inklämd i mitten, tre personer i en 1.20-säng.

Eller fyra om vi räknar mjukdjursgrodan.

Tre makrillar i en konservburk.

Och jag har en hjärna som går på högvarv och ett hav av lava i magen.

 

Det bubblar, fräser och värmer mig inifrån.

Ibland måste jag gråta lite.

Av lycka.

Det fungerar som en säkerhetsventil, låter mig pysa ut lite kärlek när det riskerar att koka över.

 

Kärleken bara växer.

Växer och växer.

Men det måste få ta tid, ge mig möjlighet att expandera.

Reversibelt.

Därav tårarna.

 

Rör mig, rör mig.

Jag längtar efter att leva på riktigt.

Rör mig, rör mig.

Jag är precis så mänsklig som en människa kan bli.

Please touch me.

 

Igår var en sådan där härlig dag när det kändes som att vi var ett.

Lite som den där kvällen två veckor efter att vi hade blivit ett par, när jag stod vid en tågstation för att säga hejdå och jag insåg att det här är det - det här är människan jag vill spendera hela mitt liv med.

Och gärna både nästa och nästnästa livet därefter.

Oavsett vilka ovanor jag senare skulle stöta på.

 

(Fast sedan visade det ju sig att det är jag som besitter de störande egenskaperna... inte du.)

 

Det finns ingen som känner mig så väl som du gör.

Kanske inte ens jag själv.

 

Jag kanske skulle söka upp
Kontakter som jag tappat
Som jag varit med
Förut nånstans
Jag antar det finns nån du skulle ringa
Om jag inte fanns

Jag kanske skulle leta upp nån yngre
Som en fjäder i hatten
Det skulle bli för tomt om ingen fanns där
Som värmde mig i natten
Men jag skulle aldrig ha tålamod nog
Att bli förstådd

Ingen känner mig
Så väl som du
Jag skulle fastna i min ensamhet igen
Om du lämnade mig nu


Det finns ingenting som är viktigare än nu.

Och det finns ingenting jag hellre vill ha än detta.

 

Dig och våran, för tillfället, lilaklädda bebis som sover mitt på vår säng.

Sådan lyx att både ha kunnat äta frukost, dricka te och borsta tänderna innan klockan elva denna morgon.

 

Detaljer i vardagen har nu blivit guldkorn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0