Det underhållsfria huset?

Jag har precis kittat fönstren i stugan.
Vilket fick mig att tänka till ordentligt.

Jag gillar förändringsarbete.
Men inte underhållsarbete.

Finns det underhållsfria hus?

Aluminiumfönster, tegelvägg eller puts kanske?
Det är värt att lägga några tankar på.
Så att man kan lägga all energi på att leva istället.

Designa ett hus så som man vill ha det och sedan bara arbeta för att göra det ännu trivsammare; ordna i trädgården, leta nya tavlor eller måla en fondvägg bara för att det är roligt.



Ett eget hus är inte så avlägset som man kan tro.
Ge oss några år så får vi se.
Tills dess kommer jag att drömma.

Vi drömmer.
För vi är två om det.
Två människor med väldigt kompatibla viljor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0