Sax

Förut gillade jag att vara ensam hemma.
Nu vill jag helst bara gnälla lite och drömma om det.
Inte vara det.
Inte så här.

Det känns tomt och kallt fastän termometern visar 19 sköna grader, jag har en sovande katt i knät och en lekande katt på golvet. Eller i byrålådan. Katten rör sig fort.

Kom hem snabbt imorgon?

Bara hårbollar i huvudet.
Trött.
Borde plugga fruktansvärt mycket mer.
Stress gillar jag INTE.

Oavsett vilket vill jag bara ha dig här.
Silvriga fantasier slingrar sig i varv kring fingret.
Du vet om det.
Kanske var det din tanke först?

Kattklor i magen.



"Jag blir aldrig din, du blir aldrig min; man kan inte äga varann."
- Björn Afzelius

"Jag vill vara fri, men jag klarar inte av att vara ensam."
- Mikael Wiehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0