Genusdebatt

Jag sitter och funderar medan E sover i mitt knä.
D har ringt flera gånger...
Och det var länge sedan jag träffade K.

Vad är det för slit-och-släng-samhälle vi fastnat i?
Varför har inte alla människor könsneutrala kläder?
Så kan man ge dem till vem som helst när man vill köpa nya för variation.
Fast jag är nog inte den som förordar variation heller.
Inte när man har något man trivs med.
Varför förändra för förändandets skull?

När man ändå är inne på ämnet; hur kan det fortfarande vara otillåtet med icke könsspecifika namn?
En vuxen människa måste ju få heta vad han/hon/hen vill.
Något annat är bara absurdt.

Jag vill ha en framtid där genus inte får bestämma hur man ska vara, vad man ska kallas eller hur man ska se ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0