Lat lördag

En långsam skön dag, det börjar skymma utanför fönstret.
Fikade med K och gick en sväng i Nordstan igår.
Förälskade oss i en butik.
Slutade med en lite presentpåse och en hastig hejdå-kram på stationen.

Hemma mötte K mig med öppna armar och ett leende.
Jag längtar till jul.
K fick den tidigare köpta presenten och en fånigt nöjd puss.
Sedan te och film innan vi somnade.

Idag har jag tagit det lugt, soundtracket till Rent samt Simon&Garfunkel har ackompanierat dagen.
Har slagit in en julklapp och funderar över fler.
Det är lurigt och lite utmanande... det är svårt att veta vad människor önskar sig utan att de riktigt vet om det. Det är SÅDANA saker som är roliga att hitta.

Stress med matten i skolan.
Det löser sig.
Bara jag slutade skjuta upp allt så mycket.

+

Och ja, Gävle är ett bra föredöme!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0