Tidsuppfattning

Långfil är lite som något beskare filmjölk med den lustiga egenskapen att den är seg. Seg filmjölk? Lite geléaktig sådär... spännande. Inte äckligt. Men väldigt, väldigt underligt.

Trodde jag pratat 5-7 min i telefon med K. Över 40 min sa klockan. Vi ska leta soffa på Myrorna och klä ut oss till kaniner á la Donnie Darko i veckan. Som förberedelse inför sommarens Tysklandsresa.

Jag sitter och funderar på människors förmågor och de avgrunder som du, jag och alla andra bär inom oss; förmågan att kunna hata den vi en gång älskat. Vilken funktion fyller det?

Jag är på vippen att sitta sönder min andra bruna 50-talspinnstol nu. Måste komma ihåg trälimmet någon dag. Sist slutade det illa med brutalt stora blåmärken. Min mor "tur att du inte bor ihop med någon".

En idé jag fick delade jag med dig - vi skulle kunna bli världens främsta författarduo. Det bästa var ditt leende när jag vågade berätta. Din fantasi och påhittighet är underbar. Blå solrosor. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0