Jordgubbssaft

Jag vill ha en cello.
Men har varken plats eller ekonomi till det just nu.

Jag är inte morbidast i världen - världen är morbidast i mig.
Och det är inte i mina tankar - det är i vad som görs.

Jag vet inte riktigt vart jag har lagt mitt tält. O-ow! Får leta imorgon. Ska käka frukost med K då.



Idag är jag liksom bara bäst.
Har sovit alldels för länge och för mycket, men är nästan frisk nu. Kanon! Dessutom har jag rätat ut ett par festivalfrågetecken och är gladare än tillåtet. För mycket jordgubbssaft i feberomloppet kanske, haha.

Imorgon fyller en kompis år och på lördag gör jag själv samma sak.
 - Vad önskar du dig stumpan?
 - Önskar mig? En torkvinda, ett magnoliaträd och massa kramar.
 - Men någon liten sak kanske?
 - Nej tack, det behövs inte.



Observera, nedanstående text har inte jag skrivet. Men den är så genial att jag vill dela med mig av den i alla fall.

"Man dansar runt en brödröst såhär och på andra sidan är det en grävling som dansar åt andra hållet och så plötsligt kommer man på att inne i brödrosten sitter det en marsipanelefant som bara ”släpp ut mig släpp ut mig”

Sen så målar man en tavla
I olika skära nyanser och sen går man på stan och visar man upp den här tavlan för folk som inte är beredda samtidigt som man säger ”fastighetsmäklare”. Och sen bara springer man och så ser man sig inte för så man springer in i en stolpe. Som förvandlas till choklad.

Folk tittar så konstigt på en ibland
Som när man går i en affär och också kommer det fram någon och säger ”kan jag hjälpa till med nåt” och man säger ”ja jag skulle vilja byta kön”.
Eller man går in på McDonald’s och beställer en meny, också säger dem ”ska du äta här”. Och då säger man ”nej, nu när du säger det. Jag går till Burger King”

Sen målar man en herrgård med senap. Och sen sätter man in en annons såhär, herrgård till salu. Också kommer det någon och tittar på den här herrgården. Och så säger man ”du får gärna smaka”. Så har man blandat sömnmedel i senapen så han somnar. Sen tar man med sig honom på ett flygplan till usa, också drar man iväg honom till Grand Canyon. Så gräver man ner honom i Grand Canyon. Så åker man hem. Också kommer hans släktingar och bara ”var är vår släkting”. Ja, ni får leta."
 -  Henrik Elmer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0