Filt i trädgården

Mina fötter är sanna bohem-fötter. De älskar att gå barfota, cykla barfota, springa barfota på stränder och ängar. Skor är fängelse!



Jag har spenderat några timmar liggandes på en filt i solen i trädgården.
Jag har en stor ek i ena ändan av tomten.
Den är vacker och går att titta på nästan hur länge som helst.
När jag ligger där och tittar blir jag nästan åksjuk av molnen som svävar förbi ovanför mig.

Fick ta till en nödlösning så jag kunde lyssna på radio utomhus; gjorde en antenn av en pantburk och klämde fast mellan cd-spelaren och trädgårdsbordet.
En blå fleecefilt, katten och en livlig fantasi är mitt sällskap.



Jag har kommit fram till hur otroligt svårt det är att skriva könsneutralt. Att skippa alla han, hon, flickvän, pojkvän, lillasyster och storebror. Testa en gång.



Jag hittade inte min stora, tunga, hårda bamse-häcksax. Så jag röjde ordning i källaren istället. Flyttade alla grejor från ena sidan rummet till den andra. Ikväll ska jag tvätta väggarna så jag kan måla färdigt snart. Min far hade sett trätrall som kanske kommer att fungera som golv. Lite mysigare att tassa omkring på än ren betong. Det blir kanonfint! Min stuga är nog bland det absolut bästa som hänt mig. Jag njuter av varje sekund här och mår så bra, blir så avslappnad. Även trots att det är ofärdigt och jag har femtiotolv projekt på g.

Jag behöver köpa en ny hammare. Min ena har jag böjt sönder och den andra kan inte användas för att dra ut spikar med då den är så pass gammal att den bara är rundad på 'baksidan' av huvudet.

Jag drog sönder min mammas åttiotalsshorts på en spik i källaren.
Noll par hela byxor i min garderob.
Eller byrå menar jag.
I garderoben har jag bara gamla skor, sovsäckar och mikron.



Jag är en dålig singel. Igår försökte jag somna i flera timmar men gud (!) vad jag hatar att sova själv. Även om jag föredrar att vakna ensam. Jag ligger och spänner käkarna och får huvudvärk.
     Längtar efter din värme och ljudet av någon annans andetag som bryter tysnaden och överröstar kylskåpets svaga surrande. Du borde vara här. Jag undrar vad som korsar din hjärna i denna sekund.

Jag drömde mardrömmar om borttappade vantar vid Treriksröset.

Jag har tinnitus i hjärtat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0