IQ

Ibland när jag får ont i öronen måste jag bara lyssna på tystnad.
Kanske sätta mig på trappen, titta ut över skogsbrynet och laga en för stor, ganska ful gammal tjocktröja med sneda stygn. I ljus sytråd mot mörk bakgrund.
För det spelar liksom ingen roll.
Svartvinbär-läkerol smakar inte likadant när ens partner glömmer att svara på sms.

Just nu är det svårt att umgås med mig själv.
Jag vet vad jag vill men allt blir bara fel.
Finns ingenting jag föraktar så mycket som feghet.

Man* vill inte spendera livet tillsammans med en idiot.
Men samtidigt vill man* inte vara ihop med någon som är smartare än sig själv.
Fast sådana finns det å andra sidan väldigt få utav.
I alla fall för mig. Eftersom jag är rätt intelligent, helt enkelt.
Ett IQ-poäng längre än sig själv torde vara det ultimata.
Förutsatt att man vet om det.



På mitt kylskåp har jag en seriebildruta som jag ibland känner igen mig i.

En kille och en tjej står mitt emot varandra.
Hennes tankebubbla: Nu ska det sägas! Att jag älskar honom och vill att vi flyttar ihop!
Hennes pratbubbla: Jo Göran det är så att... att... Vafan glor du på? Är du psykopat eller? Nej det här kommer aldrig att funka, jag gör slut!



*Okej, 'man' är i detta fallet likvärdigt med 'jag'.

Kommentarer
Postat av: Oskar

Hemma har jag en seriestripp som jag tycker passar mig.



En man står med ett flingpaket i handen som det står "LIV" på. Han försöker hälla upp i en skål, men det kommer inte ut något. Han tittar in i paketet och säger "Jag har inget liv." varpå hans katt svarar "Det kunde JAG talat om för dig". =)

2009-07-01 @ 16:17:14
URL: http://www.oskarkarlsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0