Systematisk

Har sorterat, färganpassat och tvättat en hel spann med små mosaikplattor.
Det tog tre timmar.
I runda slängar alltså.
Sitter och funderar på om jag vågar chansa nu.
Do I? Do I?!

Jag har hämtat en tavla hos rammakaren idag.
Och beställt spännram åt två andra dukar.
Pysslisch.
Fast egentligen borde jag bara städa.



Har oerhört fin hy men bara röra innanför den.
Drömde mardröm på mardröm i natt.
Vaknar kallsvettig med ett blodigt knä.
Mår illa och magen vill vända sig ut och in.
Huvudet har ett några storlekar för litet spännband kring sig.

Känslan hängde kvar även när jag skickade sms, gick upp, pratade i telefon och ledade reda på en styck stressad släkting.
Lyckades få mig en ordentlig urskällning på motorvägen dessutom.
Vart barkar detta hän?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0