Bra humör ftw!

Bråkade med D i natt om täcket.
Urartade till riktig dragkamp.
Sedan har människan mage att begära kli på ryggen.
Men jag fick en varm katt längs med benen och underbar djupsömn.
Vi var båda lite ledsna igår och höll varandra i handen.
Innan vi vände oss åt var sitt håll och somnade.

Drömde fruktansvärt livligt i natt.
Apor som har mysiga fingrar, sw-fight på jobbet och maja som heter djungelgräs.
I alla fall om man är en segeltant på 50+ och åker spårvagnsbuss.
Och pensionärer vill sno mina örhängen eftersom de liknade klockbatterier.
Jag var helt oskyldig där jag satt i en ljust beige soffa på brödavdelningen.

Var uppe i tid i morse.
Överkonsumerade koffein och började bygga ihop min morfars föräldrars säng.
Försökte klistrade ihop en pinnstol.
Spikade upp en kristallkrona i färgad plast också.
Och häftat fast en halv rullgardin i ett tak.
Resterade halva sitter på baksidan av ett skåp.
Jag har ingen häftpistol så jag blev tvungen att misshandla den vanliga häftapparaten med hammare.

Följde D till tåget och åkte själv till Kungsbacka.
Skulle lösa in en check och köpa husfix.
Det gjorde jag.
Men med tillägget att jag också köpte en ampelkruka i tenn, en vit blommplanta jag redan lyckats glömma namnet på, en mörkviolett Chalibranchoa och dekorationssten.

Tvingar i mig lite mikrat ris och ägg nu innan jag ska plantera om blommorna.
Vill även skissa upp den tilltänkta smyckningen av grillen.
Grå betong är tråkigt.
Tur att jag har kreativitet ut i tånaglarna!

Just det ja, innan jag somnar ska jag även baka 40 st cup-cakes.
Till jobbet imorgon.
Min sista dag, skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0