Men... normalitet?

- Jag försov mig idag.
- Jaha?
- Igen.
- Men det gör ju alla ibland.
- Vi pratar inte ibland nu... jag gör det varje dag.
- Men jo, alla kommer väl in i sådana perioder ibland.

- Jag har inte sovit en hel natt på väldigt länge.
- Ojdå, men det är ju viktigt att sova ordentligt.
- Jag vet.
- Men gör det då?

- Jag mördar fästingar i sömnen.
- Va??
- Sedan vaknar jag av att jag kniper ihop tummen och pekfingret så hårt att fästingen mosas och jag själv får ont. Det har jag gjort i flera nätter nu.
- Men... det låter inte normalt...
- Sedan fantom-kliar det överallt på kroppen av imaginära spök-fästingar och jag kan inte somna om på flera timmar. Jag brukar somna precis innan väckarklockan ringer.
- Men vadå, hittar du blodsugande fästingar när du sover?
- Nej, jag...
- Men jag tänkte väl det! Du bara hittar på!

- Nej. Men när de kryper på huden så kittlas det. Och då nyper jag tag i dem.
- I sömnen?
- I sömnen.
- Det är inte normalt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0