Igår // idag

Göteborgsvarvet igår.
Sprang inte pga revbenen och lite annat.
Kändes piss egentligen.
Nästa år, god damnit!

Mysig middag med familjen.
Sov som en stock.
Vaknade utsövd utan huvudvärk.

Hängt i stick- och virkkaféet under hbt-festivalen.
Skippade festen för att fika med min kusin.
Ont i halsen och öronen.
Fick en spontankram av K på väg till jobbet.

Punka på cykeln var mindre lyckat.
Ska kompencera med att skämma bort mig själv imorgon.
Hej och hå.

Ever since I was eight or nine
I've been standing on the shoreline
For all my life I've been waiting
For something lasting
You loose your hunger and you loose your way
You get confused and then you fade away



Pysslade med ett litet barn idag.
Det finns inget som gör mig så glad.
'Heej, får jag pärla med dig?'
De orden och världens leende - klart man hjälper till att göra ett halsband åt ett gosedjur då.

Livet kommer, livet går.
Jag vet att det är så; man föds och man dör.
Men ändå så saknar jag dig.

Du var så poetisk
och nu går du i en annan värld
Jag tror den kallas himlen
och jag har aldrig varit där
Men när jag ser på alla stjärnor över himlen
så önskar jag att du var här
Och nu kan jag bara säga

Kom tillbaks
Den här världen är så underbar
Kom tillbaks
Hela världen var så underbar
Och det kunde lika gärna varit jag
Det kunde lika gärna varit jag
Lilla fågel 
Lilla fågel blå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0