I natt jag drömde...

Jag hade utställning på ett museum.
Fast först träffade jag lite vänner på ett kafé.
D var drygare än vanligt och till slut lackade jag ur ordentligt när han skvätte Pepsi i mitt nysminkade ansikte. Jag brottade ner honom, hälde läsk över hans skinnjacka och bad honom dra åt helvete tills han lärt sig respektera mig som person.
En rätt skön urladdning faktiskt.
Men jag missade att dricka upp mitt kaffe. Som jag ändå hade betalat för.

K fotade alla mina tavlor, foton och konstverk.
Sa att det var snyggt och bra gjort.
Sedan la hon upp dem på facebook och jag plockade ut papperskopior direkt från laptop-skärmen. Hela golvet i vardagsrummet var till slut fyllt med papper.

På muséet höll jag min far i handen och vi gick tillsammans i alla trappor.
När vi kom till dörren i slutet skulle Gollum spränga hela bygnaden.
Som tur var kom den otrevliga biffvakten från Hultsfred och stoppade honom.
Vi fick åka rutschkana i en mörk tunnel och mina fötter krockade med J's rygg.

Bageriet började brinna för tredje gången och för första gången blev det allvarligt.
Jag skulle hämta en filt åt en av de brännskadade som crowd-surfade ut genom fönstret.
Istället blev jag ivägskickad på uppdrag om att hitta stop-och-väx för älgar.
Jag körde bil under ett lastbilssläp fyllt med äggkartonger.
Till slut fann jag åtminstone en militärkaravan där jag fick en kram.
Och en filt.
Så jag kunde åka tillbaka till de brännskadade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0