Grönt te

...till frukost. Stekte helt perfekta ägg och funderade över hur katten kommer att klara sig ensam. Tanten kommer skämma bort henne otroligt. Hoppas bara inte hon glömmer mig eller var hon bor 'på riktigt'.

Vaknar kvart över fem med Emil Jensen i öronen.

Vi ska va fria, men varför och från vem?
Vi ska spela svåra och aldrig längta hem.
Jag gör ett misstag och jag gör det med flit,
Jag spelar chanslös och ber dig hitta hit.

Vad du än gör med mig nu
och vad du än försöker säga nu
Så får du mig ändå

Vem vill ha stolthet när man kan få den man vill ha?
Vad ska jag med värdighet när jag kan ha det bra?
Integritet vad har den nånsin gjort för mig?
Och tryggheten byter jag med glädje ut mot dig.

Det är helt galet att vara färdig två timmar innan man måste gå hemifrån. Utan stress vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till. Smarto som jag är har jag dessutom glömt vart jag har lagt röstkortet. Om inte annat så har jag ju tid att leta nu... om man inte skulle ta och klippa naglarna så klart...

En svartvit flugsnappare! I mitt päronträd utanför fönstret, åh... lycklig jag blir.
Härliga barndomsminnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0