En katt som luktar vitlök

Kan man få kronisk vätskebrist?

Jag drömde att jag satt på ett högt hustak. Göteborgs högsta. Och det var täckt med vackert rund, vit akvariesten. Fastän det var tidigt på morgonen var den varm och torr att sitta på. Jag fick inte svindel eller kände något behov att att hänga mig själv utanför kanten, jag satt bara och tittade på en helt fantastisk utsikt med ett lugn i magen.
     Det var en tjej som hade tagit med mig dit. Hon själv var den vackraste varelse jag någonsin lagt ögonen på. Hon berättade historier för mig samtidigt som hon åt smörgåsar med ruccolasallad och röd paprika på. Hennes röst förde mig iväg på en resa i en berochdalbana bakom ett förfallet slott. Göteborg förvandlades till Edinburgh. Vi sprang barfota i sand, badade i kall gyttja bland näckrosor innan vi hittade en varm bubbelpool.
     Hennes kropp förvandlades till en död pelikan, huvudet levde fortfarande och svävade med den förkrymta kroppen framför sig. Ändå... hon var helt oemotståndlig!



Just ja, rubriken. Jag låter katten testa vitlökstabletter för att se om det hjälper mot fästingar. Hon är helt galen i dem och blir lätt hysterisk bara man tar fram burken. Jag antar att de inte smakar speciellt mycket vitlök då. Men hennes andedräkt luktar desto mer. Jag hittade inga fästingar igår dock. Win.

Citat från K: Hårdrockens svar på Wellas schampooreklamer: videon till Hatespheres låt "Floating". Klockrent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0