Begravning

De hade valt precis rätt låt.
Ceremonin var jättefin.
Och vi var många som grät hejdlöst.

'Absent Friends' med Saxon spelades på din begraving.
Ditt favoritband.
Som du tjatade så mycket om att jag faktiskt gick och såg dem då; när vi var i Tyskland tillsammans. Och även fler gånger när de senare dök upp på andra festivaler. Fastän jag inte egentligen förstod vad du såg i dem.

"You went in the morning
We didn't say goodbye
The friends that you left here
Wonder why

I wish I could see you
Just for a day
Tell you we miss you
And ask you to stay

To absent friends
This one's for you"

Snälla. Jag önskar så att du var här nu.
Det är många saker som du borde dela med oss i framtiden.
Du borde fortfarande leva.

Lila och vita syrener blommar, jag såg en citronfjäril utanför tågfönstret.
Himlen är klarblå, solen skiner och vinden är frisk men lite kylig.
Det känns fel när vädret går stick i stäv med ens sinnesstämning.

Varför lever du inte längre?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0