1:a maj och skeva cykeldäck

Just nu finns det ingen hejd på mitt välmående.
Jag sitter i trädgården, svag musik spelar hos grannen annars hörs bara fågelsång och tystnad. Inga bilar, ingen vind, ingenting.
Jag enmansgrillar med en 2,25:a i handen och tänker försöka äta upp resterna av salladen från igår. Vem kunde ana att senap och curry var en kanonkombination?

Igår ja.
1:a maj - den enda helgdagen värd att fira.
För första gången på mycket länge var jag inte ute och demonstrerade.
Dagen blev underbar ändå.
Glass med K till frukost. Alldeles för sent.
Grill på kvällen med K, J och K. (Många K här...)
Bra musik och en Jägershot. Vilket var en shot mer än vad jag behövde. Jag gillar inte alkohol.
Flummiga samtal och plumpa sexskämt.
Och tåflört, simhud samt kramar innan de skulle åka hem.

I natt har jag sovit väldigt bra.
Efter frukost blev det lite panikcykling på min queera zebracykel ner till stationen.
Bakdäcken tyckte inte riktigt om passagerare på pakethållaren, den knövlade och höll på.
Men K hann till tåget.
Vi hann till och med kramas lite.

Efter det drog jag till Kungsbacka, drack gratiskaffe och handlade bananer.
Ibland måste man lyssna på sig själv och inte på förnuftet.

Min söta tantgranne skämmer bort min katt men så länge jag får skeda med henne på nätterna är det okej. Inte hennes fel att hon är oemotståndlig.
Inatt fick jag dessutom förmånen att vara mittenskeden; K framför mig och katten längs med hela ryggen. Heaven I say!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0