Definition av ett villabarn

Ett villabarn är hopplöst lagom.
Lagom mycket ångest.
Lagom mycket ambition.
Lagom mycket mardrömmar.
Ganska lagom helt enkelt.

Tills man går utanför mallen.
Flyttar hemifrån som 16-åring.
Bor i ett litet hus i skogen.
Struntar i stadsliv och party.
Gärna läser böcker om hjärnor och gosar med katten.

Du kan ingenting ta med dig dit du går.

Bantar lagom mycket.
Gillar lagom tuff musik.
Super lagom mycket.

Men jag gillar INTE lagom.
Jag gillar inte alkohol.
Jag ställer sjuka krav på mig själv och lever inte upp till dem.

Jag drömmer om saker du inte har en aning om.
Eller så har du det.
Bara att vi inte talar om det.
För det är inte förenligt med de sociala reglerna vi dikterat och svurit att följa.

Trots att vi är människor båda två.
Människor.
Med längtan någon annanstans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0