Du. Och jag?

Om jag älskar dig
Vad spelar det för roll?
Du leker med mig
Kastar tärning, rullar boll
Mitt hjärta får du som en gåva
Som prinsessans guldklimp skänkt av rika troll

Jag spyr
Och du flyr
Medans dagen sakta gryr
Som det troll jag är jag ljuset skyr
Ligger bakfull under täcket och gnyr

Kan vi fortsätta vara vänner
Trots allt detta som jag känner
Gårdagen som en dröm
Fast du bad mig ’snälla glöm’

Så vill jag inte glömma
Det vi gjorde med varann
Det skulle hoppet tömma
Om jag inte mindes vad vi fann

Våra kroppar som ett pussel
Flera hundratusen bitar
Som vi kunde lägga i mörker utan knussel
Och kartan över världen vi för egen hand ritar

För det finns en liten risk
Att du är en player-slisk
Halare än åla-fisk
Lika hopplös som bortglömd disk

Du kommer ge mig smärta
På grund utav intellekt i storlek med en ärta
Men jag vill ändå inte sluta
Är tillbaks på samma ruta

Jag vet att du mig dissar
Förhoppningar som hissar
Mig mellan helvete och himmel
När du vara fnissar

Sluta vara bäst i världen
Eller låt mig följa med på färden
För smärtan den tär den
Vi kan springa över gärden

Bli pensionärer ihop
Handla med rollatorer på Coop
Se på Allsång på Skansen
Och gå på barnadop

Vi hör samman du och jag
Som fiskespö och drag
Eller hängslena med vadarstövlar
Som gryningen och som dag

© Mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0