Winnerbäck

I mina öron.
Eller i mitt blod.
Då jag inte gillar musiken.
Eller själva bitterheten.

Och alldeles för mycket E.J.
Utan mjölk.
Med bara kallt kaffe.

Ständigt den här längtan jag inte kan förklara.
Hur lyckliga kan vi bli?

Jag kan låta dina blåa ögon bli min karta över framtiden.
Målad under antiken.
Med kontinenter kvar att upptäcka.

Det finns delar av den egna personen man inte skall kompromissa om.
Trots att hela livet i sig är en kompromiss.



I have red light burning in my soul, you've seen the glow.

Denna mening som ständigt upprepas i mitt inre.
Som jag vet är fabricerad utav rädsla.
För det är inte jag.
Jag är en hopplös kärnfamiljskramare med regnbågsideal.

Utan förmåga att älska lagom mycket...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0