Vuxenpoäng

Det är lite av en årsdag i krokarna nu; fem år sedan jag flyttade hemifrån, två år i eget hus osv. Man tycker kanske då att jag borde ha vant mig vid att gå och handla 'på egen hand' nu, utan förälder. Men varje gång jag gör det så myser jag och mår så bra, lite lyx att kunna handla precis allt det man vill utan att någon säger till dig eller bestämmer att de ekologiska äggen är för dyra så du måste lämna tillbaka dem och sedan plocka förpackningen med torterade burhönsägg från hyllan under. Men inte längre!

Idag var det däremot första riktiga storhandligen med kundvagn och sambo. Tidigare har vi bara handlat med kundkorg tillsammans förutom gången då K flyttade hemifrån och vi flytthandlade med vederbörandes mor. Nu lyckades vi fylla vagnen rätt bra med allt mellan tvättmedel, duschgel, grönsaker, mjölk, ost, tandborste och kattmat. Två stora påsar och två överfulla ryggsäckar att släpa hem blev det. Väl hemma grillade vi i trädgården medan grannbarnen underhöll oss med anekdoter från Lego Star Wars.

Nu på kvällen har vi räknat ut vad det kostar att köpa de resterande delarna i frukostservisen jag samlar på. Det blir dyrt, men ändå inte lika farligt som jag befarat. Porslin inhandlas på fredag med andra ord. Imorgon och torsdag fylls med jobb och träning, samt en hel del sortering av köksskåp och friggebod. Nu ska jag lägga mig bredvid katten och läsa i något av de två stycken (!) tjocka magasin ('magazine' på engelska ser alltid mycket bättre ut än den svenska översättningen, författarens anmärkning) jag köpte under ovan nämnda storhandling.

Och apropå vuxenpoäng: att storhandla med sambo, kundvagn och gemensamt bonuskort ÄR rätt vuxet. Och väldigt roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0