Rosor

Uh.. intensiva veckor nu.
Åker tidigt till skolan, koncentrerad hela dagen, aktiviteter efteråt, åker hem och däckar kring klockan nio. Varje kväll. 'Nej, jag har inte alls mycket att hålla i huvudet.' (obs! Internetironi.)
Mellan allt detta spring har vi dessutom lagt sten på en trädgårdsgång, klippt ner alla rosenbuskarna (jag), klippt gräsmattorna och sprungit upp med riset i skogen (K). Tur att man hjälps åt.
Planen är att hinna måla om fönstren innan vintern.

Äpplena på trädet är mogna... kanske plocka ner dem i en back snart.
Som sagt, det saknas inte saker att sysselsätta sig med.

I skolan pratade jag med T.
T är en sådan där bra människa som man önskar vore det där storasyskonet man aldrig fick som liten.
Som lyssnar och förklarar.
Vilket är bra när man får plötsliga nervositetskänslor inför att man faktiskt gillar det man håller på med och slås av dumma tankar i stil med 'men tänk om jag klantar mig'.
För varför skulle man göra det? En omtenta skulle inte vara hela världen.
Det kommer bli bra, det här.

Solen lyste varmt idag och promenaden hem från tåget var perfekt.
Det känns som vår.
Fast bättre.

En dag
sitter vi där.
Med gräs
på taken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0