Hemlängtan!

Jag har varit rastlös hela natten, inte sovit en sekund.
Inte bara sådär som man säger 'åh nehej, nu har jag inte sovit' när man legat och småslumrat i en två-tre, kanske fyra tummar.
Nej, jag har varit klarvaken hela natten.

Fastän jag tänkte på att inte dricka kaffe för sent, borsta tänderna i tid, varva ner.
Allt according to Teh book.
Men nejdå, inte är man trött heller.

Låg och tänkte igenom flytten.
Sorterade några kuvert.
Läste en hel (!) bok.

(Jaja, förevisso en ganska kort pocket - men ändå...)

Jag är nervös, förväntansfull och galet full av längtan.
Skriver sms till mig själv i hjärnan.
För att försöka komma ihåg och greppa sanningen.

Vi flyttar tillbaka hem till oss idag!

Det är precis så det är. Och precis så det känns.

Halv fem i morse gav jag upp. Då var all litteratur slut, jag hade tröttnat på att svara på sms jag hade glömt av och Snake-fingrarna hade mjölksyra. Gick upp och duschade, kokade kaffe och packade i ordning. Nu ska jag leka här på Internetz en liten stund till innan jag ringer och väcker älskade K. Bilfärden på 40 min får duga som förvarning på att jag 'nog' dyker upp lite tidigare än planerat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0