Hejdå

Nu är denna festivalsommaren slut. Till ändå. Finnished. Over. Auf wiedersehen.
Och jag kommer ha svåra abstinensbesvär innan nästa säsong.
Ett underligt beroende; en hatkärlek utan gränser.

Igår kom jag lite tidigt till rivet.
Gled runt bland folkmassorna, sippade på mitt kaffe och lyssnade till några band och artister.
Rätt blandad ålder på klientelet.
Även om samtliga med lätthet kunde liknas vid Christer Pettersson.

Klockan tio idag var vi klara.
Åt frukost och gick för att säga adjö till några vänner.
Jag kommer längta efter er.
Sedan tåget hem och långsam promenad.

Min granne är osäker och har inte läst någon vett- och etikettsbok.
Tråkigt.

Jag tappade min tumstock när jag somnade på tåget.
Som tur var fick jag hjärnan med mig hem.
Alltid nåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0