Vara duktig?

Vad lägger du in för betydelse i ordet ’duktig’?
Ser du framför dig en liten flicka med två välgjorda flätor? Rosetter i sidenband som håller ihop dem? Kanske till och med en liten söt, knälång klänning?

Ush, i vilket fall är det inte jag.

Eller så önskar jag att det var jag. Men inser att så inte är fallet.
Eller fasar för att det är jag. Fastän jag inte vill det.



Jag träffade Carina på Willy’s idag. Hon påminde mig om flera bra saker.
Man ska aldrig tappa kontakten med sina tanter.
Då kan man lika gärna klippa av sitt eget huvud på en gång.



Dagens Gbg-humor:


Ordet ’budget’ är väldigt roligt.
’Bud-get’

Citatet ”du är som hönökaka med kalaspuffar på” är ett väldigt ’sött’ uttryck.

Orten ’Horred’ har ett förskräckligt fult ortsnamn.
Hor-red. Hor-rible!

- Varför kan man inte derivera en volvo-montör?
- För han har ingen funktion!



Jag drömmer om dig nu. Igen. Vet inte vad jag ska göra åt det. Jag skickade ett mejl. Och fick ett svar. Men frågan är hur jag ska tolka det. Det kan både vara ett enbart artigt svar eller ett urgulligt kärleksfullt meddelande beroende på vilket tonfall jag använder när jag läser det. Vilket menade du? Kom hit och läs det för mig...



’I fell in love last night
and I was dancing the whole way home!’

                                                   - Miss Li


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0