Vackert väder & Ikea

Jag följde med dig till Ikea idag.
Fastän jag inte riktigt ville.
Men jag ville inte göra dig besviken.
Och jag har ju längtat efter att träffa dig.

Du hade fjantiga solglasögon på dig.
När du egentligen har världens finaste ögon.
Ett jättesött leende.
Och jag hade fått smalare armar.

Det var vackert väder.
Jag ville egentligen vara hemma i trädgården.
Eller ha kuddkrig på Järntorget.

Men ibland måste man göra saker som man inte vill.
Eller riktigt vågar.

Som att mejla Honom.
Jag gjorde det.
Fastän jag kände mig dum och bortgjord.
Så var jag lite nöjd samtidigt.
En sak mindre att ångra när jag dör.

Du blev förresten glad.
Jag skickade sms till mitt ex.
Och blev ledsen.

Ett litet tag.
Det gick över sedan.
Tror jag.
Försöker jag inbilla mig...



Jag vill ha en man som läser mina tankar.



Jag blev trött när vi gick runt möbelutställningen.
Trött på alla dessa människor som som står med händerna i sidan och proklamerar sina åsikter.
Matchande par.
Skrämmande hur lika stil och utseende de lägger sig till med.

Bäbisar och putande magar i sådan mängd att jag tappade räkningen.

Jag trycks flera mil ner i skosulorna på en gång.

Det är ågren att gå på Ikea.
Avundsjuka till och med.
Men jag är värd mer än en random unge med random farsa.
Jag vill plugga och få ett jobb jag trivs med.
Med vettig lön.
Bra semestervillkor.

Och fortfarande...
En svag ton av grönt.

Gräsgrön av avund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0