Mentala kryckor

Detta inlägg består utav en positiv inledning, ett negativt mellanspel och en (förhoppningsvis) humoristisk avslutning. Enyoy!



I helgen var jag ute och svirade några gånger. Gamla vänner från stora staden Alldelesförlångtborta var här och hälsade på. En av dessa vänner haffade tag i den gamla heliga devisen 'det är alltid bra att ligga med sina vänner' och putsade upp den på nytt. Detta föranledde en del asgarv morgonen efter när historien återberättades och tillkännagavs. Extremt otippat.

T - dina ord har blivit ett bevingat citat i mina vänskapskretsar. ^^

Extra roligt visade det sig vara när samma scenario tydligen hade utspelats på andra sociala arenor, andra inblandade, fast precis samtidigt. Ännu mera otippat.

(Vem som faktiskt nuppade med vem ger jag dig, min käre läsare, mandat att själv försöka klura ut. Första pris är en rosa paraplydrink på mitt stammishak samt en 40 s lång ryggmassage. Jag förbehåller mig rätten att utöva totalitärt domarskap. Först till kvarn!)



Jag gillar inte vardagens stödhjul i form av piller. Det ska inte behövas, för om så vore är det något fel på samhället idag. Precis på samma vis ska ingen av er behöva döva era känslor med alkohol. Sluta ställa den där frågan. Jag förstår inte vad ni håller på med. Luta er på era vänner istället, jag tror vi orkar bära er den lilla sträckan som behövs.

Det löste sig för dig med jobb över sommaren i dag i alla fall. Skönt att vi båda slipper oroa oss. Och jag är glad för att du gör mig delaktig. Du är mer av en klippa än du förstår. Jag tror du försöker. Det är det som känns bra.



Jag monterade ihop alla mina trädgårdsmöbler i helgen innan en av utekvällarna. Jag luktade garage, olja, metall och manlighet innan jag hoppade in i duschen. När jag träffar K märker jag dock att en del av metalldoften fortfarande sitter kvar på ena handen.

Angående de facto att nyköpta skruvar har en speciell doft orsakade följande uttalande:
'Det luktar nygängat garage på mina fingrar!'


(Författarens anm.
En skruv har gängor, när man skruvar i skruven känner man doften av garage. Därav kändes ovanstående rad som ett helt naturligt ordval.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0