The kind of lover I want

The kind of lover I want is
den sorten som smyger iväg under natten.

Som sover bredvid mig men låter mig vakna själv.
Som möjligtvis lämnar en lapp på köksbordet men inget mer.

På morgonen vill jag vara själv.
Jag vill att det ska vara så lugnt och tyst som möjligt.
Jag vill inte ha dig här då.

Det betyder inte att jag älskar dig mindre.
Det betyder bara att jag får den tid för jag behöver mig själv och mår bra.

När skymmningen kommer krypande hoppas jag dock att du gör den sällskap.

'Jag märkte att du låtsades att sova när jag gick
Förhoppningsvis så tänkte du som jag
Att det gjorde ingen skada
Men heller ingen nytta
Också tomma nätter följs utav en dag.'

Vi måste inte sitta ihop, vi måste inte leva i symbios även om jag vill dela mitt liv med dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0