TBE-vaccin

Tog min första TBE-spruta i helgen. Inget underbar upplevelse, men ändå, samtidigt rätt skönt. Jag kan inte ens titta ut genom köksfönstret utan att det kryllar av fästingar på benen. Och på katten plockar jag minst två-tre stycken varje kväll. Det märks att det fortfarande bara är vår och "lågsäsong" eftersom jag i somras istället fick plocka 10-20 st per kväll. Inte roligt. Och kronisk hjärnhinneinflammation känns inte som en hit heller.
     Ska köpa nytt katthalsband idag. Från Tyskland. Det innehåller eteriska oljor av citron, pepparmynta och kryddnejlika och är mycket effektivare än Apotekets gifter som ska kletas in i pälsen och bråkas med. Egentligen undrar jag varför ingen har tagit fram vitlökskapslar utformade för katter - det är ju det effektivaste mot både fästingar, mygg och knott.

Det finns INGET djur jag tycker så illa om som fästingar. Inte ens bananflugor i teet, getingar i saften eller mega-spindlar i duschen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0