Speedad

Jag har inte sovit någonting i natt.

Inte sådär att man har sovit lite grann, vaknat, somnat igen och sedan är seg när klockan ringer. Nej, jag har varit klarvaken sedan jag vaknade igår. Jag vet inte riktigt varför, jag drack bara en liten kopp kaffe igår och det var kring kl 12.
     Nu ljög jag. Jag vet precis varför jag inte har sovit. Men det stör mig inte. Inte idag. Idag kanske det till och med kan vara bra. Visst, jag kommer att krascha ikväll - men då har jag åtminsone fått lite saker gjorda innan.

Jag pratade med en vän till klockan två tror jag. Gick och la mig, skrev till tre och försökte sedan sova. Vid fem gav jag upp, jag låg bara och tänkte ändå. (Dialogerna som dyker upp i mitt huvud när jag inte får komma på fler bra saker eftersom jag bestämt att jag inte ska skriva ner något mer förrän nästa morgon är alltid helt makalösa. Självklart glömmer man dem alltid, just på grund utav att man inte präntar ner dem på närmaste papperslapp.)
     Nu har jag ätit frukost och druckit dagens enda kopp kaffe. Ska snart springa iväg. Blir trasiga shorts idag också känner jag. Och förmodligen några mil på velociped istället för buss.

Jag ska sluta försöka sluta dricka kaffe.
Hängde du med?
Varför ska man låta bli att konsumera något så fantastiskt gott?
En kopp kaffe per dag är det ingen som har dött av.
Vad jag vet.

(Och är det det vill jag vara lyckligt ovetandes, okej?)

Strö ris på min pulpet
Och ta en klunk av bläcket
Kom till mig under täcket
Dela min ensamhet
Nu är vi lika gamla
Kom låt visiret ramla
Kom tänd ett litet bloss
Strö granris över oss
Strö granris över oss

När jag dör hoppas jag att min själ/mitt spöke kan få träffa Cornelis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0