Prat

Jag pratar för mig själv ganska ofta.
Det är trevligt att höra ord som man formulerar.
Jag gillar att foma meningar som låter snyggt, foga ihop ord och leka med deras innebörd. Undersöka vad skillnaden blir i betydelse om man bara gör små förändringar.



Precis på samma sätt fantasi-pratar jag med dig varje dag.
Det är så mycket jag vill att du ska veta.
Jag längtar efter dig varje dag.

Men när vi träffas så bara gråter jag och lägtar någon helt annanstans.
What's up with that liksom?
En röra av känslor och jag får inte fram ett ord av vad jag tänker.
Lyckas inte på något vis förklara varför jag har gjort som jag har.

Det är underligt.
Jag själv är ett mysterium för min egen person.
Kan inte ens tänka mig hur det blir för dig då.

Varje kväll innan jag somnar så pratar jag med dig.
Varje morgon när jag går till tåget pratar jag med dig.
När jag jobbar pratar jag med dig.
Förstår du? Du är högst närvarande i mitt liv.

Frågan är om du är en omöjlig fantasi som jag borde komma över...
...eller en dröm jag borde förverkliga.

Hjälp. Jag har inte en aning om vad du tänker eller tycker. Jag önskar att du kunde berätta det för mig någon dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0