Du; min musa

Dig jag skriver till.
Du.
Som skiftar från dag till dag.
Beroende på vad jag vill säga.
Beroende på vad jag behöver få ur mig.
Beroende på vem jag tänker på.

Jag adresserar mina inlägg till dig.
För jag vill att du ska veta.

Fastän jag inte ens berättar för dig att jag skriver detta.
Dig?
Er.
Jo, det är sant.
Jag vill att du ska läsa mina tankar.
Förstå vem jag riktar mig till.
Utan att jag ska behöva säga något.

Jag inser att det inte är rimlig.
Men det är så jag tänker.
Så jag känner.



Du kan vara allt och ingenting.



En föredetta pojkvän.
Min bästa vän.
En polsk läkarstudent.
Ett gammalt strul.
En oförverkligad dröm.

Välj själv.

Vilken roll har du i mitt liv?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0