Min dag som pundare

Idag har jag känt mig som en tvättäkta affe-junkie.
En iller på speed är lugnare än mig.

Jag klättrar i taket snart!



Som över en natt har min åldersnoja försvunnit. Det är bra.
Det som egentligen bara är siffror på ett papper är totalt oviktigt.
(Precis som csn-lånen i framtiden, om man får tro vad D säger.)

Jag har haft hjärtklappning och huvudvärk hela dagen, det är sådant väder ute, tryckande. På grund utav sömnbrist är hela verkligheten lite svajjig. Men jag har gjort bra saker!

Ska skissa färdigt drömmen nu ikväll, leta upp telefonnummer så jag kan ringa två festivaler imorgon. Jag har varit hos en läkare och varit produktiv på 'leka med ord'-fronten. Jag har inte hämtat kakelfix och hitta glaspärlor men jag har köpt superlim och penslar.
Förresten, jag har sagt upp mig från jobbet också.
Ska ringa min lillebror angående en kemibok. Köra igång en tvättmaskin vore inte heller fel. Ska sortera några saker i källaren och begrunda situationen; jag tror jag gjorde bort mig BIG time idag. Igen. Men jaja, det är ju mig i ett nötskal. Ångrar mig gör jag ju inte.

"Makeup? No no, I only wanna make OUT."



Har gett mig själv facebook- och helgonförbud i en vecka med start imorgon.



Jag och K försöker definiera skillnaden mellan att vara en attention whore eller bara vanligt kåt, det är inte alltid lika lätt som det först verkar.



Jag vill förbjuda föräldrar att tala om skilsmässa och otrohet även om barnen är "vuxna". Va fan, låt mig ha mina illusioner i fred!



Idag när jag var på vårdcentralen såg jag en reklamplansch på en vägg där det stod

"Förkyld? Använd inte antibiotika.
Ta hand om dig själv istället.
//Europeiska Antibiotikadagen"

Men alltså... 'Europeiska antibiotikadagen' låter låter som att "hej hopp alla glada, idag delar vi ut gratis kåvepenin och vi har extrapris på erymax - ta två betala för en!"
Borde det inte vara 'Anti-antibiotikadagen'?

Och i skolan lärde man sig att minus minus blir plus, så då borde det heta bara 'Biotikadagen'. Men vem vill ha en dag som hyllar de europeiska prokaryoterna?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0