Jag har blivit lurad

Tack gode gud för vänner.
Vänner som ställer upp utan dess like.
Ni betyder allt.



Hon kom hit igår.
Vi pratade i flera timmar.
Somnade utmattade alldeles för sent i samma säng.
Katten kröp ihop mellan oss.

Vaknar och har missat en viktig tid.
Upptäcker att jag inte bryr mig det minsta.
Ögonen är sådär puffiga som de blir av för mycket gråt kombinerat med extrem vätskebrist och sedan sova alldeles för länge. Drack en halv liter vatten och över en liter te när jag väl gick upp. Huvudvärken börjar långsamt släppa sitt skruvstädsgrepp om mina tinningar.

Jag är orolig i hela kroppen.
Men jag har ätit.
Alltid något.



Ska strax försöka ta mig i kragen, duscha och åka hem till en kompis. Jag vill inte riktigt och känner verkligen inte för att vara social men jag antar att jag behöver det. Jag gör ingen nytta genom att sitta hemma och vara oproduktiv. Det regnar ute så jag kan inte ens pyssla i trädgården. Kanske bygger jag ihop en hylla innan jag sticker, men det får vi se. Det är oviktigt i sammanhanget.



Är det egentligen underligt om individer ljuger när etablissemanget gör detsamma? Har börjat läsa en del av vad dr. Annika Dahlqvist har skrivit om moderna kostrekommendationer. Det får en att vilja strypa diverse ämbetsmän.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0