Identitet

  • Jag blir aldrig din, du blir aldrig min; man kan inte äga varann.
Jag är trött på att dansa efter andras pipor; göra som andra säger, vill eller förväntar sig. Det är mitt liv!
Mitt eget ansvar över mina egna handlingar.
Antningen accepterar man en människa fullt ut - älskar den med alla brister och gåvor hon har. Rakt av.
Eller så låter man bli. Men kom inte här och försök ändra på mig.

Istället:

Låt dina blommor slå rot där det finns jordmån.
Låt dina växter få leva där de trivs.
Lås inte in dina plantor i ett drivhus, låt de få slippa ett onaturligt liv.
Låt den du älskar få pröva sina vingar - en dag så flyger din älskade rätt.


Och mina vänner, kom ihåg att det finns ingen olycklig kärlek. Det är bara alla idioter som inte vill ha en som gör en olycklig.

(tisdag 5:e augusti 2008 kl 19:12)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0