EU-hat

Rödhakar utanför fönstret! =D

Har varit fruktansvärt effektiv idag, även om jag startade halvkasst med att sova några timmar längre än planerat. Massor med bank-, frisör-, telia-, parkeringsböter-, festival- och jobbärenden blev avklarade. Nu har jag sorterat tvätt och kört igång en maskin.
     Det är som sagt lite rörigt hemma hos mig eftersom tusen olika sorteringsprojekt pågår samtidigt. K kommer hit ikväll och sover över, men eftersom att vi känner varandra så bra skäms jag inte över hur det ser ut faktiskt. Jag vet ju att det kommer att bli riktigt bra när det väl är färdigt. Så våran deal blev att bara jag dammsuger upp spindlarna i duschen så ska han inte klaga på mina system på sovrums- och vardagsrumsgolvet.

Men en sak som sket sig idag var att jag skulle köpa ett örthalsband åt katten. Kilade in i djuraffären som ligger nära mina föräldrars hus och frågade efter det, killen som jobbar där kände igen mig från senast. (Vi brukar alltid tjöta en stund då han är trevlig och jag har svårt att inte prata med folk, precis som att jag kanske ska åka på samma festival som delar av min bankpersonal.) Men de hade inga längre då EU förbjudit försäljningen av dem pga att de inte är vetenskapligt testade och 'ofarligförklarade'. Men åh! Jag blir så trött på fanskapet - regelverk för reglernas egen skull liksom. Då är jag helt plötsligt hänvisad till Apotekets skit i alla fall trots att de innehåller gifter och inte är lika effektiva. Idioti på hög nivå.
     Dock tipsade de mig om att de faktiskt ska få in vitlökstabletter för hundar senare i veckan. De ska tydligen fungera precis lika bra för katt bara man minskar dosen något. Men ja... fortfarande inte en fullvärdig ersättare.
     När jag kom hem idag plockade jag genast sju fästingar på henne. Ush.

Som Galenskaparna i 'Alla ska bada'
"En liten kort sorts struts som stavas e-m-u."

Okej, jag vet att EU och EMU inte är exakt samma sak. Men de hör ihop och jag ogillar båda.

Nu ska jag mäta lite i vardagsrummet - en styck liten vedkamin skall byggas in. Kommer bli så mysigt i vinter. Sedan blir det en snabbis i trädgårdslandet med hackan innan K knackar på grinden. Då kanske man slipper frysa söndet i natt också. Inte ens katten lyckades få mina kroniska isbitar till fötter att tina igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0