En sjukt bra dag

Gick upp klockan fyra i morse, lämnade huset kvart i fem.
K stannade kvar och sov några timmar till.
Jobbade 1½ h övertid och plockade bra inne på osten.
Var trevlig under dagen och pratade med de nya sommarvikarierna.
Kom hem och lagade riktig middag; ungsgratinerad sej med blåmögelost.

(Det luktar mögelost i hela stugan.)

Idag har varit en sådan där dag när allt man bara kan fantisera om har fungerat bättre än vad som egentligen är möjligt.
     När jag kom hem hittade jag ett brev på diskbänken. Ett brev och en diskad disk. Ibland vet jag inte riktigt om jag lever i en dröm eller inte. Visst har den en del mardrömssekvenser, men ändock - en dröm så fantastisk att jag inte vill byta bort den för all sand i Sahara.



Datum för begravningen är bestämt nu.



Jag har svårt att måla upp den exakta 'planen'. Kameleont.
Eller bara rädd för vad resultatet kan innebära.

Ush, jag är trött. Sängen bums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0